Gde vozevi busevi 37L, 78L, 26L, 95L? Za ove novine u beogradskom prevozu mnogi nisu čuli
Gradski prevoz u Beogradu/Ilustracija, Foto: Petar Lazović

promene

Gde vozevi busevi 37L, 78L, 26L, 95L? Za ove novine u beogradskom prevozu mnogi nisu čuli

Na svim linijama koje pokrivaju najopterećenije gradske bulevare i mostove moguće je videti ovu promenu

Objavljeno:

Na ulicama Beograda u poslednje vreme mogu da se vide nove, privremeno uvedene linije sa oznakom L, koje u špicevima skraćuju svoju trasu kako bi izbegle začepljenja koja dovode do potpunog poremećaja reda vožnje.

Tako, na primer, dok čekate bus 95, može da se desi da vam naiđe linija 95L, koja inače nije redovna, ali u tom trenutku taj autobus saobraća na relaciji Borča - Trg republike, a ne Borča - Novi Beograd.

Na svim linijama koje pokrivaju najopterećenije gradske bulevare i mostove moguće je videti ovu promenu.

GSP
GSPfoto: Emillija Jovanović

Tako smo, na primer, videli i liniju 37L koja je od Kneževca vozila do Mostara, potom 26L koja je skraćena do Vukovog spomenika ili 78L koja se okrenula na Slaviji.

Zapravo, to nije potpuno novo, dispečari i otpravnici mogu u svakom trenutku da skrate trasu linije kako bi se ona ponovo uklopila u red vožnje, ili da ubrzaju autobus tako što će bez putnika voziti do okretnice.

To ubrzavanje u uslovima potpune zagušenosti saobraćaja nema mnogo smisla, jer autobus teško da može da se ubrza kad sav saobraćaj stoji. A šta se dobija skraćenjem trase objasnio nam je jedan dugogodišnji vozač GSP-a.

"Uzmite primer sedamdesetosmice. Zagušenje je u Zemunu, potom na Brankovom mostu, u Nemanjinoj, na Bulevaru oslobođenja. Linija je baš dugačka i uvek puna. E sad, kad se stvori ogromna gužva, na primer, na Novom Beogradu, veliki broj autobusa je ostao zaglavljen u gužvi. I onda, od Slavije do Banjice ostane 2-3 autobusa, a to za putnika znači da će čekati možda i pola sata, što je katastrofa. Kad skrate trasu, onda možemo brže da se vratimo na početnu stanicu i da prevezemo ljude bar do pola puta. Mislim, na sedamdesetosmici najviše putnika ulazi i izlazi na Slaviji, retko ko ide baš od Banjice do Zemuna", objasnio nam je detaljno ovaj problem.

GSP
GSPfoto: Printscreen/RTS

Kako kaže, novo je to da je ova praksa sada češća nego ranije i da se na displejima ispisuje dokle autobus ide.

"Znate, uvek se dešavalo da majstor otvori sva vrata i kaže - ne ide dalje, u kvaru sam i slično. To je često bilo upravo skraćivanje linije, nego nama je teško da ljudima to objasnimo", priča dalje vozač.

Svaka linija, naravno, ima svoj red vožnje, ali sigurno je da niste nikada otvorili red vožnje, na primer, linije 95 i gledali kad imate tačno polazak, sem kada "jurite" prvi jutarnji ili poslednji dnevni. Poremećaji u saobraćaju naprave potpunu zbrku i red vožnje u praksi ne može da se ispoštuje. Ali, pojavila se nova ideja o kojoj je govorio gradonačelnik Aleksandar Šapić - "dinamički red vožnje".

GSP
GSPfoto: Emillija Jovanović

To bi značilo ukidanje definisanog vremena polaska vozila, ali zadržavanje takta, vremena očekivanog čekanja između dva prolaska autobusa na nekoj stanici. Na primer, znalo bi se da 95 ide na svakih 6 minuta, a onda bi se raznim dispečarskim intervencijama nastojalo da se taj takt i održi.

"Prvo smo ukinuli plaćanje privatnicima po provedenom vremenu u saobraćaju, nego samo onoliko koliko pređe kilometara. Drugo, ne može više da zatvori vrata i da vozi na početnu stanicu, nema tog dispečera koji će mu reći, jer neće juriti radno vreme. Treće, na svakoj početnoj stanici, sad radimo softver, će postojati poseban semafor, tj tabla, koja će davati signal vozaču kad treba da krene, jer ćemo mi nakon svakog kruga koji obiđe raditi ponovnu rekalkulaciju u odnosu na raspored ostalih vozila i truditi se da sva vozila budu u jednakim intervalima da se ne bi dešavale 'kobasice'", objasnio je nedavno gradonačelnik Šapić.

Bonus video:

01:45

DO KRAJA GODINE PRVA TRASA METROA! Siniša Mali: Biće i TREĆE linije - evo šta će povezivati (KURIR TELEVIZIJA)

(Espreso/Telegraf/Mateja Beljan/Prenela: N.J)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.